top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תKarin Vered Frommer

יוגה במראה נשית

עודכן: 14 בנוב׳ 2023

יוגה בראשיתה התחילה כתרגול פיזי ורוחני של גברים בהודו.


עם השנים, היוגה התפתחה וגם נשים החלו לתרגל יוגה, בפרט בהודו ובהדרגה הפכה להיות נוכחת גם כאן בישראל. כיום נשים רבות מתרגלות יוגה, בכל שלבי החיים. לכן נדרש מאיתנו להתאים את התרגול לגוף הנשי, אשר כידוע, שונה מהגוף הגברי.


בתרגול היוגה הנשית אנו מתאימות ומשתמשות בכלים המיוחדים של היוגה לטובת גוף האישה. לנו הנשים ישנם מאפיינים פיזיים הדורשים התייחסות ייחודית: המחזור החודשי, ההורמונים, ההריון, הלידה וגיל המעבר.


למה זה חשוב?


האישה המודרנית היא סופר וומן. באמת. יש ציפייה שנהיה נשות קריירה, שנעבוד בעבודות נחשקות, שנהיה אמהות מצטיינות, נשקיע בכל ילד וילד את מלוא הזמן לו הוא זקוק, נחבק, נאכיל, נלביש, נכבס, נבשל, נסיע, נשטוף, נעשה ה-כ-ל! כי אנחנו נשים.

ובינינו, זה מאד קשה. לעשות הכל? לרוב זה יהיה כרוך בעומס, במתח, בתחושות אשמה, בכעסים ובסטרס.


לכן, במקרים רבים הגוף מגיב. מיגרנות וכאבים, בעיות במחזור, בפוריות, מצבי הרוח המשתנים, בעיות הורמונליות.


בבתאם לזאת, היוגה הנשית מותאמת לגוף האישה בכמה רבדים:

ברובד הפיזי, האגן, השרירים העמוקים, שרירי הליבה והתומכים ביציבה, מוזנחים פעמים רבות במהלך היום יום שלנו... אנחנו נוטות לרכון קדימה, להתכופף, להרים, להחזיק והיציבה והזקיפה שלנו נפגעת, ובין היתר אנחנו סובלות מכאבי גב. עלינו ללמוד ולהכיר את הגוף ובפרט את אזור האגן, ולשמור עליו ועל האיברים הפנימיים שלנו.

כמו כן, לתהליך הנשימה השפעה על המצב הבריאותי הפיזי וגם המנטלי. אנחנו רוצות ללמוד כיצד לייעל את הנשימה כך שתהיה איכותית ומועילה יותר בהעברת החמצן בגוף.


תרגול יוגה נשית באופן קבוע מאפשר הקלה בסימפטומים האופייניים למחזור החודשי, סימפטומים של גיל המעבר, תמיכה בבריאות רצפת האגן והאיברים הפנימיים, איזון הורמונלי, צמצום תופעות כמו דליפה או בריחת שתן וצניחות איברי האגן ואף מניעתן.

וגם(!) השפעה על התחושות המנטליות, על מצב הרוח, העייפות ורמת האנרגיה.


למי זה טוב?


היוגה הנשית מתאימה לכל אישה, בכל גיל, ומאפשרת לכל אחת ואחת הקשבה לגוף ולנפש.






צפייה 10 תגובות

Comments


bottom of page